2014. június 11., szerda

Északi  Összekötő

                                                       

A Duna két ágra szakad azon a részen, ahol felvettél a nyakadba,
nyár volt már, mondjuk június,
de komolyabb ősz hangvétel és levegő szerint.
Sose láttam akkoriban a lányom két éjszakánál többet:
szerepet, kiejtést naponta cseréltem.

Anyaként voltam a nyakadban, vagy lányként,
ezt nem tudnám megmondani.
Éjfél múlt vagy hajnalodott?
Abból a kék zsinórból a fák fölött,
amire az éjszaka volt kötve, ezt nem lehetett eldönteni.
Szótlanul vittél.    

 Ahogy a nyakadat a combjaim közé szorítva néztem
 a meg nem indult vizet, arra emlékeztem,
amikor a zajló körúton elmeséltem a fej kinyomását.
Megkoronázlak,
mondtam magamban: te ekkor már a számon nem tartott szárazföld feletti
métereket gyűrted.

*

Amikor sírunk, könnyen belázasodunk. Ezt nevezhetjük szerelemnek:
egy pohár víz kell olyankor, és kész. A láz hajnalra megy le: a test hormonokat termel,
a legtöbbet mindig akkor.

Átkelni tehát éjszaka kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése