2010. november 8., hétfő

Teremőr

Kitalált személy vagyok.

Csontjaim homokból fújta egy állat.

Az ablakon át kiszálltam,

gondoltam, elhagyom.

Most a tetőre repülök, és onnan félek: éjjel tovább működöm.

Szinuszgörbét rajzol valahol az állami kardiogramm, én

hallom a szilánkokat, csupa törékeny holmi,

miként érnek földet.

Mindent hallok, engem keres, pedig nincs is nevem.

Álmomban ő járkál, őriz, mint egy fontos tárgyat

a múzeumokban szokás.

Vigyáz a fényerővel.


Üres dobozba költözik a szív.

Ami erősebb a félelemnél, az már hangrobbanás.

Az arcát kéne fölzabálni. Kikopogtatni fahéj titkait.

1 megjegyzés:

  1. Talán ezért szerettelek meg...
    Mindenek előtt.
    Ha a gyermek a tükörszilánkot nézi
    szétesett arcában,
    vagy látja a szája szélin a prézli
    Felnőttként már szabad közel
    hajolni, meg meri is
    Így látlak a szilánkjaid mögött
    hisz egy kulcslyukban ha a szembogár...
    látszik az egész világ
    Így nem lesed magad, ha megteszed majd
    a világból kiesik az összes zár.

    VálaszTörlés